16 Temmuz 2013 Salı

Antalya Güncesi

  • Günaşırı ekmek almaya yollandığımız mahallemizdeki market birkaç ay önce kapandı. Site sakinleri şikayet edince marketin ruhsatı yenilenmemiş sanırım. Market sahibesi bir rus kızıydı; adı Alisa'ydı, Türkçeyi harika konuşurdu; biz onu herkesten fazla severdik ve hürmet ederdik. On yıl önce eşiyle evlenip buraya yerleşmişti ve şimdi bir çocukları vardı: Efendi! Öğleden sonraları ya da ikindi sonrası Şerif dede ve çevreden dostlarla marketin önünde ekmek kamyonunu beklerken muhabbet ederdik. Şerif dede, İstanbul'da Vatan Caddesindeki Emniyet Müdürlüğü binasını yapan inşaat ustalarından. Bize Başvekil Adnan Menderes'in pembe kadillakını, inşaat alanını geceyarısı teftişlerini anlatırdı uzun uzun. Market kapandı, muhabbet bitti.
  • Birkaç gündür, diğer kitaplarla birlikte, Paz Soldan'ın Turing'in Hezeyanı'nı okuyorum. Daha doğrusu okumaya çalışıyorum. Normal tempoda ve normal koşullarda çoktan bitirmiş olurdum. Ancak kafamı toparlayamıyorum bir türlü. Yeniden aşık mı oluyorum nedir? :) Yeniden check-up'a girmeliyim. Belki tıbbi bir teşhis konur. :) Her neyse, Paz Soldan'ın kitabı 2003 yılında çıkmış; Amerikancası 2006'da, Türkçesi de 2012'de yayınlanmış. Kitap hakkındaki araştırmalarımın bir kısmını yayınladım: http://antalyaliteraryexpress.blogspot.com/2013/07/haftann-kitab-146-turingin-hezeyan-ek.html
  • Mahallemizde internet cafe de vardı; varlığıyla yokluğu tartışma götürürdü, ama o ayrı fasıl. Bazan gün boyu kapalı olurdu, akşam açılırdı; bazan gündüzleri açılır, akşamları kapanırdı. Çok düşük olasılık ama kim bilir belki geceleri açık olduğu zamanlar da vardı. Zaman zaman arkadaşlarla cafe civarında buluşurduk. Soran yabancılara yerini tarif ederdim veya işim olmadığında bizzat gösterirdim. Hamdullah dayı sonunda bıktı sanırım ve cafeyi tümden kapattı. Yerine, turistlere yönelik, dört iri tekeri bulunan araçları, adını anımsayamadım, kiraladığı bir dükkan açtı. Asfaltta mesele yok; ancak toprak yolda tozu dumana katıyor bu araçlar. Bizi en az bir yıl idare edecek kertede toz istihkakımızı geçen gün yuttuk. 
  • Söz ola: kese savaşı
    Söz ola: kestire saçı!